Ideal este să nu ajungi niciodată în situaţia în care să-ţi dai seama că ai căzut victimă unei fraude bancare. Într-un material anterior am semnalat câteva metode de protecţie care nu dau greş. Aceste metode le folosim şi noi de câţiva ani şi şi-au dovedit eficacitatea. Şi totuşi, dacă ai păţit-o, ce ar trebui să faci?

 

Să apelezi bancă în caz de fraude şi să blochezi cardul. Să-l returnezi băncii

Primul lucru pe care trebuie să-l faci este să contactezi banca şi să ceri blocarea cardului. Poţi să faci acest lucru telefonic comunicând datele din buletin aşa încât să poată fi identificat contul şi cardul. Îndată ce poţi, returnează băncii cardul în cauză.

 

Să semnalezi băncii şi poliţiei situaţia petrecută cât mai detaliat

Va fi necesar să depui la bancă un document (cerere, plângere) în care să descrii situaţia petrecută. Cum anume a avut loc frauda bancară pe care o reclami, ce ai făcut şi suma pierdută în acest incident. Acelaşi lucru, poate mai detaliat, va trebui să spui şi la poliţie. Acestea sunt demersurile legale pe care trebuie să le faci.

 

Analiza băncii şi eventuala recuperare a banilor

Banca poate analiza situaţia ta până la 45 de zile. Şansele să-ţi recuperezi banii sunt destul de mici, pentru că cel mai probabil dacă ai păţit aşa ceva s-a întâmplat din vina ta. Ai fost înşelat, păcălit, etc. Dar dacă dovedeşti că ai făcut totul cum trebuia, că te-ai protejat şi că eşti un client responsabil – iar banca poate confirma asta prin analiza pe care o face – atunci îţi vei recupera suma pierdută în întregime.

 

Aşa cum spuneam şi în materialul anterior, numărul celor care îşi recuperează banii e mic. Dovadă că greşelile umane costă scump. Îţi dorim să nu ajungi niciodată să fii victima unei fraude bancare sau a altei probleme de criminalitate informatică.

 

Pareri

pareri